Vännen min

I det här inlägget måste jag bara skriva om en av mina underbara vänner, Astra. Vi lärdse känna varandra på dagis då vi bakade ler - kakor tillsamans, som vi äckligt nog åt upp sedan..  Sedan när det var dags att klättra lite högre upp på ålderstrappan och börja förskolan så hamnade jag och Astra i samma klass. Vi umgicks väldigt mycket och man kan väl säga att vi mer eller mindre växte upp tillsammans. När vi började i trean började vi att bråka, ni vet om sådanna dära småsaker. Vi löste det dock ganska snabbt men snart blev det mara små tjaffs. Men oftast gick det bra för jag och astra tjaffsade lite hela tiden om man säger så.. Det var inte förräns i slutet av sexan som det blev ett riktigt långvarit och ledsamt bråk.. Det började med att vi först och främst skulle sluta i våran trygga lilla skola och börja högstadiet någon annanstans. Det fanns inte så jätte mycket att välja på och astra o jag valde, att för första gången, gå skillda vägar. Astra som alltid har varit musik intresserad valde att gå i en musik skola medans jag skulle gå på en annan skola i närheten. Skolan jag skulle börja i hade väldigt dåligt rykte och jag var så rädd över att inte passa in. Undersommar lovet visste jag inte riktigt var jag skulle ta vägen, det var uppenbart att jag inte skulle passa in o jag dög absolut inte som jag var så just då känndes det bäst att låtsas vara en annan.. Astra märkte detta direkt och blev väldigt ledsen över att hennes gamla kommpis var borta och försökte nog gång på gång få tillbaka mig som den jag var, men ist för att vara klok och lyssna på Astra sa jag till henne att jag inte ville se henne mera, att jag inte ville ha henne som vän längre. Det är nog ett av de dummaste saker jag har gjort under mitt liv och det höll på att sluta riktigt illa! Men tackk vare att Astra har varit så otroligt förlåtande är vi nu vänner igen, det gick lixom inte bara att säga upp vännskapen bara sådär utan det var klart man saknade varandra! Så nu har jag äntligen hittat tillbaka till mig själv och jag har bytt skola så nu går jag och Astra åter igen i samma klass, precis som vanlig. Och det är så det ska vara, som vanligt som man är van vid som man trivs bäst med :)

Jag är så glad att vi är vänner, jag är så tacksamm för allt du gjort och jag är stolt över att jag är vän med dig. Ja älskar dig!

 


Kommentarer
Postat av: Astra <3

Åhh, sötnos! <3 Du är och kommer alltid att vara gräddnougaten i min paradisask! Ellen <3 Astra.. :') <3

2011-01-08 @ 12:21:39
Postat av: M I N I I Z Z A

tack du söt :)

2011-01-08 @ 13:35:50
URL: http://miniizza.blogg.se/
Postat av: camilla

sv: jaa!<3 (':

2011-01-08 @ 15:23:54
URL: http://camillabj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0